Pe 18 octombrie a avut loc cel de-al patrulea atelier online pentru profesori în cadrul proiectului Seven Smart Steps. Zoltán Lukács, coordonator profesional (Fundația Regionet), Éva Szi Ferenczi, József Szép, Judit Vépy-Benyhe și Andrea Záborszky au participat în calitate de coordonatori ai dezvoltării curriculumului tematic.

„Tema celul de-al patrulea workshop: Elaborarea de căi de învățare diferențiate, cu salt de nivel, conținând explicații textuale”

Participanții au analizat logica liniară (mișcare orizontală), saltul de nivel (progresia verticală între diferite niveluri de dificultate), funcția pedagogică și componentele superunității.

Întrebările ajutătoare joacă un rol cheie în cadrul curriculumului de salt de nivel; punerea sa în aplicare a fost explorată printr-un schimb comun de experiență. Crearea unei întrebări ajutătoare adecvate reprezintă o provocare majoră, deoarece este necesar să se implementeze online tipul de gestionare a învățării care se experimentează față în față în sala de clasă.

Un considerent important atunci când se concepe un joc ajutător este că aceasta nu trebuie să fie mai dificil decât problema principală; ea trebuie să ofere sprijin pentru întrebarea inițială, nu să adauge o nouă întrebare. De asemenea, ar trebui să activeze cunoștințele, să acționeze ca un ghid și, bineînțeles, să ajute la identificarea și rezolvarea problemei.

Dezvoltatorii de conținut pot adopta două abordări pentru a oferi asistență:

  • de jos în sus (începând de la cunoștințe de bază) și
  • o abordare de sus în jos (regândirea problemei inițiale în funcție de rezultatul întrebării ajutătoare).

În concluzie putem afirma ca în cadrul evenimentului s-au dezbătut subiecte precum modalități de dezvoltare și implementare a superunităților pe fiecare disciplină în parte, în special în ceea ce privește problemele principale și explicațiile ajutătoare. Le-am oferit participanților baza tehnică și metodologică adecvată pentru a începe activitatea de dezvoltare a conținutului de salt de nivel.