Pe 23 septembrie 2ö21, am organizat cel de-al treilea workshop online pentru profesori, pe tema digitalizării materialelor educaționale pe baza căilor de invățare liniare.

Am continuat să lucrăm pe baza scenariilor analogice create. Sesiunea a debutat cu workshopuri tematice, iar grupurile au finalizat scenariul și schițele metodologice ale subtemei sub îndrumarea coordonatorilor tematici.

Workshopul s-a axat pe schimb de experiență profesională. Participanții și-au prezentat realizările, observațiile, dificultățile întâmpinate și au formulat întrebări. În procesul de învățare reciprocă, aceștia au reușit să împărtășească bune practci și să găsească soluții la probleme.

Ultima sesiune a workshopului a fost blocul tehnic, condus de Lukács Zoltán, a fost deschis tuturor celor care au solicitat ajutor în ceea ce privește digitizarea.

O abordare empirică a dezvoltării curriculumului

Interrelația multicomponentă a dezvoltării curriculumului constă în mai mulți factori importanți care interacționează între ei:

  • profesorul (competențe metodologice și digitale);
  • setul de instrumente digitale – particularități ale platformei de dezvoltare a conținutului;
  • cerințe privind materia (cunoștințe și competențe de dezvoltat);

și caracteristicile elevilor (vârsta, context socio-cultural).

Workshopurile anterioare s-au axat pe instrumentele digitale și cerințele specifice subiectelor. Întrucât am considerat că participanții au dobândit deja competențele tehnice și metodologice necesare pentru a formula o opinie adecvată, am dorit cunoaștem și să sistematizăm experiențele profesorilor pentru a le utiliza în dezvoltările ulterioare.

Scopul a fost acela de a lansa un dialog profesional care să nu se limiteze la această ocazie, ci să ofere o bază solidă pentru activitatea comună în viitor și sprijinul reciproc. Am dorit să ne asigurăm că participalnții diferitelor grupuri tematice pot învăța și ei din activitatea fiecăruia și pot participa la activitatea celorlalți. În cadrul blocului interactiv, participanții au avut ocazia de a-și prezenta realizările, de a face schimb de opinii privind potențialul aplicației, dezvoltarea comună a curriculumului și experiențele dobândite. De asemenea, au avut posibilitatea de a face brainstorming cu privire la implementarea unui obiectiv educațional specific, de a discuta soluții tehnice și metodologice și de a-și cere ajutor profesional reciproc.

Principalele teme au fost:

  • nivelul de satisfacție a elevilor privind aplicația;
  • procesul digitalizării;
  • dezvoltarea de conținut, soluții metodologice;
  • întrebări tehnice.

Dialogul profesional amplu și multitematic a declanșat o gândire comună. În concluzie, indiferent de experiența digitală, profesorii participanți demonstrează o abordare mai deschisă și mai flexibilă a predării, o motivație pentru a adopta noi metode și o îmbunătățire a competențelor lor digitale.

6 octombrie 2021